Agnieszka prowadzi gabinet kosmetyczny, ale jest na skraju wyczerpania. Chce realizować swój plan na własnych warunkach, ale mało kto chce od niej coś kupić. Niezależnie czy chodzi Ci po głowie własna firma, kurs, produkt czy usługa – w dzisiejszym wpisie dowiesz się o najważniejszej rzeczy, która pozwala zacząć we właściwy sposób.

Własna firma: jak zdobyć klientów

Agnieszka postanowiła specjalizować się w zabiegach. Szczerze interesowała się pielęgnacją. Wiedziała że prawdziwe piękno kobiety bierze się z dobrze zadbanej skóry, jednak większość klientek miała inne zdanie na ten temat. Znacznie większe zainteresowanie wzbudzało doklejanie rzęs, malowanie paznokci i korzystanie z solarium. Mało kto podzielał jej pasję do zabiegów. Kiedy dzień po dniu widziała, że mało kogo interesuje to, co ma do zaoferowania zaczynała się zastanawiać, czy to co robi jest dobre.

Agnieszka jest świetna w tym co robi. Po prostu. Niestety trafiła na niewłaściwy grunt.

W dzisiejszym odcinku opowiadam jak może wykorzystać to doświadczenie, aby lepiej zrozumieć swoich klientów i stworzyć ofertę, która w 100% będzie odpowiadała na ich potrzeby:

Jak znaleźć swoją niszę

Jak być może wiesz, jedną z dziedzin, którymi się interesuję jest zarządzanie projektami. To właśnie tam usłyszałam o Customer Discovery Interviews. To metoda, która pozwala zgromadzić niezbędne dane, aby lepiej zrozumieć potrzeby klienta i móc wyjść im naprzeciw. Jasne, że najlepiej to robić przed rozpoczęciem działalności, ale to wcale nie znaczy, że Agnieszka straciła już swoją szansę. Wprost przeciwnie.

To, czego zdążyła się dowiedzieć w trakcie prowadzenia swojego gabinetu jest bezcenne. Teraz powinna przypomnieć sobie wszystkie te rozmowy i zapisać najważniejsze wnioski, które przychodzą jej do głowy:

  • kto (konkretnie) przychodził do gabinetu?
  • w jakim wieku?
  • dlaczego?
  • skąd się o nim dowiedział?
  • jakie zabiegi były wykonywanie najczęściej?
  • kiedy, w jakim terminie (Święta? Wakacje?)
  • na co klientki narzekały?
  • co im się nie podobało w innych gabinetach?
  • czego szukają?

To wszystko są informacje na wagę złota! Z nimi łatwiej znaleźć lepsze rozwiązania tak, aby w pełni odpowiadać na potrzeby klientów. Bo, widzisz, według mnie właśnie tym zajmuje się przedsiębiorca: z zyskiem rozwiązuje problemy innych. Zarabia pomagając!

Jak zacząć właściwy biznes

Zamknięcie działalności nie jest miłym uczuciem, ale jak wszystko w życiu ma także swoją jasną stronę. Agnieszka powinna się skoncentrować, aby skorzystać z tego doświadczenia najlepiej jak umie. Każda porażka może być krokiem w przód, a nie w tył, bo to z błędów płynie największa nauka.

Niezależnie czy własna firma jest Twoim pomysłem na życie czy dodatkowym przychodem – o jednym musisz wiedzieć.

Jedynym sposobem, aby zacząć właściwy biznes jest poznać REALNE potrzeby klienta. Nie takie, które myślimy, że ma. Nie takie, które nasz produkt świetnie rozwiązuje. Takie, które naprawdę są. Właśnie dlatego mam dziś do Ciebie dwa pytania:

  • jeśli prowadzisz już swoją firmę: komu najpilniej potrzebny jest twój produkt/usługa? Kto najbardziej na nim korzysta?
  • jeśli myślisz o jej założeniu: jaką niezaspokojoną potrzebę dostrzegasz na rynku? Gdzie możesz znaleźć swoje miejsce?

Mam nadzieję, że z nimi łatwiej będzie Ci znaleźć swoje miejsce i wyróżnić się z konkurencji!

Ściskam,
Kasia

P.S. Jeśli szukasz czegoś, co pomoże Ci uporządkować plan i zrealizować pomysł na siebie – zobacz Program Zmiany. To kurs, który pokaże Ci jak krok po kroku zacząć zarabiać dzieląc się swoim talentem:

[su_button url=”https://skrzydlarozwoju.com.pl/programzmiany/” target=”blank” style=”soft” background=”#f68db2″ color=”#ffffff” size=”8″ radius=”0″ text_shadow=”0px 0px 0px “]Dowiedz się więcej o kursie[/su_button]

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *