Każdy z nas, kto prowadzi swój biznes codziennie zadaje sobie te pytania: jak się wyróżnić spośród konkurencji? Jak sprawić, aby klienci kupowali właśnie u mnie? Co zrobić, aby rozwijać swój biznes? Ale czy konkurencja zawsze oznacza krwawą bitwę? W tym odcinku przekonasz się, że nie.
Jak zdobyć klientów
Niezależnie od tego jaki biznes prowadzisz, jestem pewna, że tym co spędza sen z powiek jest analizowanie jak się wybić kiedy „wszyscy robią to samo”. Jak docierać do nowych osób w tym informacyjnym chaosie. Jak wygrać z konkurencją. Szczerze? Wcale się nie dziwię.
Bez klientów nie ma zysków, a bez zysków nie ma firmy.
Jest jednak coś, o czym musisz wiedzieć. Prosta metoda, która pomoże Ci wyjść z błędnego koła porównań i wyścigu. Zamiast koncentrować się na tym, co robi konkurencja – skup się na tym, czego (tak naprawdę) potrzebuje Twój klient, a znajdziesz przepis na sukces!
Spraw, aby konkurencja przestała mieć znaczenie
W dzisiejszym odcinku pokażę Ci na przykładzie lokalnej restauracji sushi jak:
- znaleźć to, co wyróżni Twój pomysł na biznes.
- stworzyć komunikat, który pozwoli Ci dotrzeć do osób, które naprawdę Cię potrzebują,
- zbudować świadomość marki jednym prostym gestem.
A tu także wersja audio:
Strategia błękitnego oceanu
Ale to tylko jedna z możliwych opcji. Kiedy chcesz rozwijać swój biznes, ale niekoniecznie brać udział w wyścigu z konkurencją – Renee Marbougne i W. Chan Kim w swojej książce „Strategia Błękitnego Oceanu” proponują zupełne wyjście poza schemat.
Błękitny Ocean to metafora oznaczająca nową przestrzeń rynkową, innowacyjne podejście. Polega na znalezienia niestandardowej grupy docelowej, której potrzeb nikt do tej pory nie rozważał. Można go stworzyć jedynie patrząc z szerszej perspektywy na świat, otoczenie i ludzi, którym chcesz służyć.
Dlatego mam do Ciebie pytanie:
Jaką niezaspokojoną potrzebę swojego idealnego klienta dostrzegasz? I – co możesz zrobić, aby ułatwić mu życie?
Będę zachwycona widząc Twoją wiadomość poniżej!
Bo nikt tak nie wierzy w Ciebie i Twój plan tak jak ja!
Ściskam,
Kasia
Ten wpis jest kolejnym z serii ’Marketing dla Kobiecych Biznesów’. Jeśli masz ochotę wziąć udział w projekcie (i wznieść swój biznes na wyższy poziom) kliknij, aby dołączyć do naszej społeczności!