Większość z nas ma problem z reklamowaniem siebie. Nie chcemy ’wciskać’ naszych produktów, mamy problem z mówieniem o swoim biznesie. Jeśli zastanawiasz się jak zdobyć wymarzonych klientów, w dzisiejszym odcinku pokazuję jak rozwijać swoją firmę (nawet jeśli nie potrafisz sprzedawać siebie).
Jak rozwijać swoją firmę
Kilka dni temu odpowiadałam na pytanie, które Magda zadała w jednej z grup. Zastanawiała się czy zainwestować w Bardzo Drogi Kurs Biznesu Online, choć sama prowadzi firmę… stacjonarnie. Pytała i rady, bo zastanawiała się jak dotrzeć do wymarzonych klientów.
Nie zrozum mnie źle.
Uważam, że przeniesienie swojego biznesu do sieci to naprawdę bardzo dobry pomysł. Dzięki temu możemy go skalować, docierać do szerszego grona osób. Ale, trzeba sobie powiedzieć prawdę. Aby rozwijać swoją firmę trzeba zacząć znacznie wcześniej – i to od czegoś zupełnie innego.
Problem z reklamowaniem siebie
Często zanim zaczniemy sprzedawać swój produkt chcemy mieć ’odpowiednią’ ilość lajków, piękną i profesjonalną stronę, ładnie dobraną identyfikację wizualną. Rozwijanie swojej firmy zaczynamy od założenia konta we wszystkich mediach społecznościowych i nauki pisania przyciągającego newslettera. To wszystko jest ważne, ale zbyt często jest tylko pretekstem, aby nie zajmować się tym, co naprawdę ma znaczenie.
A wiesz, co ma znaczenie w rozwijaniu swojej firmy? Sprzedaż.
Chodzenie od drzwi do drzwi i pytanie czy ktoś chce kupić mój produkt to przerażająca wizja. Większość z nas nie chce się zniżać do tego poziomu. Mamy ogromne opory przed reklamowaniem siebie i za wszelką cenę – zamiast szukać klientów – chcemy zrobić coś, aby to ONI NAS ZNALEŹLI. Problem w tym, że zazwyczaj to tak nie działa. Bardzo możliwe, że będziesz musiała 90 razy usłyszeć: „nie”, aby wreszcie usłyszeć: 'tak”.
W dzisiejszym odcinku pokazuję jak rozwijać swój biznes, nabrać odwagi, aby o nim mówić i docierać do nowych klientów (nawet jeśli masz problem z reklamowaniem siebie):
Po wysłuchaniu będę zachwycona jeśli dasz znać co dla Ciebie jest największym wyzwaniem w rozwijaniu firmy – i czy którąś ze wspomnianych strategii wykorzystasz w praktyce.
Jak nabrać odwagi, aby mówić o swojej firmie?
Widzisz, rdzeniem każdego biznesu były, są i będą RELACJE. Znalezienie wspólnego mianownika. Mówienie tym samym językiem. Tylko tak jesteś w stanie znaleźć swoje plemię. Ludzi, którzy myślą podobnie.
Właśnie dlatego to tak ważne aby:
- mówić głośno o swoim pomyśle (nawet jeśli nie wszystkim się podoba),
- przestać przejmować się niepowodzeniami,
- skończyć z czekaniem aż będziesz 'dość dobra’.
Przenoszenie biznesu na wyższy poziom
Jesteś na tym świecie w konkretnym celu. Masz dar, którego nie ma nikt inny. To naturalne, że boisz się, że innym nie spodoba się co robisz. Ale – mam być szczera?
Właśnie o to w tym chodzi.
Twój produkt nie jest dla każdego. Mówisz i tworzysz dla tych, którzy chcą Cię słuchać. Gdyby nie chcieli, już dawno by sobie poszli.
Przypomnij sobie to zdanie kiedy następnym razem dopadną Cię wątpliwości✨
Ściskam,
Kasia
Świetne
Jeszcze Nikt tak prosto i logicznie tego nie wyjaśnił
Wspaniale! Bardzo się cieszę :)))
Adrianna ma totalna racje!! Wspaniale! Konkretnie prosto ze smakiem i bez zbędnego owijania w bawełnę! Dziękuje jak ja się cieszę, że na Ciebie trafiłam. Znalazłam Cię przez Pinterest i zamierzam zostać długo
Nawet nie wiesz jak wiele Twoje słowa dla mnie znaczą! Dziękuję :))) i cieszę się, że dodałam inspiracji <3
Tak ,to faktycznie tak jest !!! Genialne , DZIĘKUJE !!!
Cieszę się że na Ciebie trafiłam , napewno będę tu teraz często .
Bardzo się cieszę! Twoje słowa wiele dla mnie znaczą :)))
Dziękuję za słowa wsparcia,drogowskazy, wskazówki
Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc! :))
Świetne i tak oczywiste, że trudno zrozumieć jak wcześniej mogłam tego nie wiedzieć. Dziękuję
Bardzo się cieszę :)))
Absolutnie najbardziej urzekło mnie stwierdzenie, że „rozwijanie własnej firmy tak naprawdę sprowadza się do nawiązywania relacji”. Dla mnie to zdanie, to petarda! Zawsze lubiłam kontakt z ludźmi, i tak właśnie zamierzam patrzeć na swojego klienta! Nie jako na kogoś kto ma coś kupić, tylko jak na osobę, z którą mogę nawiązać relację 🙂 Dziękuję.
Cudnie ❤️