Wioletta zajmuje się brush letteringiem, ale boi się, że nie będzie w stanie utrzymać się z prowadzenia warsztatów. Nie ma pojęcia na czym się skupić, gdzie szukać klientów i jak zbudować dochodowy biznes. W dzisiejszym odcinku pokażę jej moje pomysły na marketing dla małej firmy oraz jak może wykorzystać blog, aby dotrzeć do wymarzonych klientów.

Pomysł na biznes to nie wszystko

Gdy Wioletta zdecydowała się wziąć udział w projekcie 50 strategii marketingowych dla małych biznesów przyznała, że czuje się bardzo zagubiona. Napisała: “Jestem artystką… mam wiele pomysłów lecz mało z nich realizuje. Nie potrafię określić konkretnego punktu do którego dążę”. I wcale się nie dziwię.

Prowadzenie własnej działalności to naprawdę trudne zadanie. Trzeba przeprowadzić bardzo wiele eksperymentów i prób, aby dojść do właściwych wniosków (a w międzyczasie kilka razy zwątpić czy to wszystko w ogóle ma sens). Na szczęście każdy przez to przechodzi, a najlepszym lekarstwem na wątpliwości jest działanie!

Na czym się skupić, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki? Co robić, aby więcej klientów do nas trafiało? Jak wykorzystać narzędzia marketingu, aby rozwijać swój biznes? Ale przede wszystkim: co robić kiedy masz problem z reklamowaniem samej siebie? Właśnie na te pytania znajdziesz odpowiedź w naszej rozmowie.

Jak reklamować swoją firmę

Powiedzmy sobie szczerze, większość nas szukając produktów i usług pierwsze co zrobi to wpisze wyszukiwaną frazę w Google (niezależnie czy chodzi o fryzjera w okolicy czy kurs online). I właśnie na ten aspekt zwracam Wioletcie największą uwagę. Z naszej rozmowy dowiesz się:

  • gdzie znaleźć frazy, które wpisują Twoi klienci,
  • jak wykorzystać Planner Słów Kluczowych Google w content marketingu,
  • jak planować treści, które zwiększą rozpoznawalność bloga,
  • co robić, aby więcej osób trafiło na Twoją stronę,
  • ale przede wszystkim: czym jest marketing internetowy i jak go wykorzystać.

Jak zawsze także w wersji audio:

Marketing dla małych firm

Chociaż o pozycjonowaniu mówi się teraz bardzo wiele, wciąż jako przedsiębiorcy mamy z tym problem, ale tak naprawdę jest tylko jedna właściwa odpowiedź: słuchać swoich klientów. To niewyczerpane źródło wiedzy i – tak naprawdę – rdzeń każdej działalności. Kiedy widzisz z czym borykają się Twoi (potencjalni) klienci, możesz modyfikować i dopasowywać swoje rozwiązania tak, aby najlepiej zaspokoić ich potrzeby. Ot, cała tajemnica.

Wioletta kilka dni po naszej rozmowie napisała, że wzięła się ostro do pracy i obiecała pochwalić się postępami. Aby śledzić je razem ze mną obserwuj Poprawną Optymistkę na blogu oraz Instagramie, bo robi naprawdę świetne rzeczy.

Ściskam,

Kasia

P.S. Jeśli prowadzisz firmę i masz ochotę spojrzeć na swój plan marketingowy z nowej perspektywy – zgłoś się do projektu i zdobądź strategię!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *